ارتقا سطح آگاهی مردم در حوزه فرش موجب رونق این صنعت کهن می شود

۰۷ اسفند ۱۳۹۱ | ۰۳:۰۷ کد : ۵۵۹۵
تعداد بازدید:۵۶۴
ˈحمیدرضا مومنیانˈ روز پنجشنبه در اولین نشست از سلسله نشست های نقد و بررسی فرش ایرانی در محل پژوهشکده فرش کاشان اظهار داشت: این گردهمایی با حضور دانشجویان و فعالان این بخش و با موضوع نقد و تحلیل مجموعه فیلم های مستند فرش ایرانی برگزار می شود.
ارتقا سطح آگاهی مردم در حوزه فرش موجب رونق این صنعت کهن می شود
ˈحمیدرضا مومنیانˈ روز پنجشنبه در اولین نشست از سلسله نشست های نقد و بررسی فرش ایرانی در محل پژوهشکده فرش کاشان  اظهار داشت: این گردهمایی با حضور دانشجویان و فعالان این بخش و با موضوع نقد و تحلیل مجموعه فیلم های مستند فرش ایرانی برگزار می شود.

وی به نمایش پنج اثر منتخب برتر در بین 14 اثر ساخته شده توسط هنرمندان کشور در زمینه فرش ایرانی اشاره کرد و افزود: فیلم ˈکپی برابر اصل نیستˈ اثر فیلمساز کاشانی، ˈمحمدرضا هنرمندˈ نیز از جمله آثار مورد نقد در این نشست است.

وی هدف از برگزاری این نشست ها را ایجاد ارتباط مطلوب و هماهنگی با متخصصین و مبتکرین در مراکز علمی و پژوهشی و سایر نهادهای مرتبط با فرش کشور، ارایه راهکارهای مناسب در زمینه کاربردی کردن یافته های پژوهشی در زمینه فرش و اعتلای آن، انجام پژوهش های بنیادی، کاربردی و یا توسعه ای در زمینه فرش ایران و فراهم آوردن امکانات لازم و متناسب برای اجرای برنامه ها و طرح های پژوهشی مربوطه ذکر کرد.

مومنیان تصریح کرد: هدف دیگر از برگزاری این سلسله نشست ها پاسخگویی به سووالات و رفع ابهامات دانشجویان فرش، کاهش تقلب راجع به فروش فرش و توجه به این مطلب بوده که فرش بافی فراتر از ریشه و رج زنی است.

اولین سلسله نشست نقد و بررسی فرش ایرانی امروز/پنجشنبه/سوم اسفند ماه در محل پژوهشکده فرش دانشگاه کاشان واقع در چهار راه آیت الله کاشانی، خانه تاریخی ˈعطارهاˈ برگزار شد.

نظر شما :