سالانه 12 هزار مترمربع فرش در لرستان تولید می‎شود

۱۲ اسفند ۱۳۹۱ | ۱۵:۵۲ کد : ۵۶۲۰
تعداد بازدید:۵۰۵
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: سالانه 12 هزار مترمربع فرش در لرستان تولید می‎شود.

مهندس بیرانوند در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه لرستان، افزود: فرش‎بافی یکی از صنایعی است که می‎تواند درآمد بسیار مناسبی داشته و منجر به ارزآوری شود.

 

وی با بیان اینکه کل مواد اولیه این صنعت در کشور وجود دارد، اظهار کرد: علاوه بر ایجاد اشتغال در کارگاه‎ها، حتی ایجاد اشتغال در خارج از کارگاه‎ها را داریم.

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان بیان کرد: در حال حاضر 70 هزار بافنده در استان داریم که 20 هزار نفر از آنها تحت پوشش تشکل‎های وابسته به سازمان، سازماندهی شدند.

 

بیرانوند با اشاره به اینکه در بحث ایجاد اشتغال هدف صرفاً بافنده نیست بلکه صنایع پایین دستی و حوزه‎های فروش و بازار این صنعت هم ایجاد اشتغال خواهند کرد، یادآور شد: در حال حاضر 120 کارگاه فعال با بیش از 800 بافنده در روستاهای استان داریم.

 

وی تصریح کرد: سالانه 12 هزار مترمربع فرش در استان تولید می‎شود که این رقم به صورت رسمی از ناحیه تشکل‎ها اعلام می‎شود در حالیکه بافندگانی داریم که به صورت مستقل فعالیت دارند و تولید خود را به فروش می‎رسانند.

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: به دنبال ایجاد یک مرکز برای تمرکز و خرید فرش‎های دست‎باف با همکاری شرکت سهامی فرش هستیم که از این طریق می‎توان فرش‎های دست‎باف را در یک مکان متمرکز و آماری از تولید واقعی استان را داشته باشیم.

 

بیرانوند بیان کرد: کشورهای حوزه خلیج فارس و اروپایی و آمریکایی بازار هدف فرش دست‎باف لری هستند.

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان در خصوص پرداخت تسهیلات به بافندگان حوزه فرش خاطرنشان کرد: در مرحله قبل در قالب مشاغل خانگی تسهیلاتی به بافندگان پرداخت شد و در نظر داریم کل اعتباراتی را که در این راستا به سازمان پرداخت می‎شود به فرش دست‎باف اختصاص می‎دهیم و این تسهیلات در اختیار بافندگان و کارگاه‎های فعال فرش قرار گیرد.

 

وی عنوان کرد: تسهیلات را در مسیری پرداخت می‎کنیم که منجر به تولید شود و همچنین به دنبال ایجاد شرکت‎های پشتیبان هستیم که این شرکت‎ها وظیفه تأمین مواد اولیه فرش‎بافی را بر عهده دارند و تسهیلات لازم در قالب تشکل به آنها پرداخت می‎شود.


نظر شما :