سالانه 5 هزار مترمربع فرش دستباف در شرکت فرش آستان قدس رضوی تولید می‌شود

۱۳ اسفند ۱۳۹۱ | ۱۳:۳۲ کد : ۵۶۳۰
تعداد بازدید:۳۹۷
مدیرعامل شرکت فرش آستان قدس رضوی از توان تولید سالانه 5 هزار مترمربع فرش دستباف اعلاء به‌ منظور مفروش‌کردن رواق‌های حرم مطهر رضوی در این شرکت خبر داد.
به گزارش خبرگزاری موج به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان ‌قدس رضوی، مهندس غلامرضا باغشنی با اشاره به این که سالانه 5 هزار مترمربع فرش دستباف اعلاء با بهترین کیفیت از جهت مواد اولیه، رنگ‌های گیاهی، طرح و نقش‌های اصیل و ... در این شرکت تولید می‌شود، گفت: بافت این متراژ فرش دست باف نفیس در مقایسه با سایر تولیدکنندگان فرش دست باف در سطح کشور برای آستان قدس رضوی یک افتخار بزرگ به شمار می آید.
وی در ادامه گفت: از آغاز فعالیت این شرکت تاکنون، حدود 92 هزار متر مربع فرش دستباف نفیس، جهت مفروش‌کردن رواق‌ها و اماکن متبرکه حرم حضرت رضا(ع) تولید شده است که در مقایسه با سایر مجتمع‌های متمرکز تولید فرش دست باف در سطح کشور، یک رکورد محسوب می‌شود.
وی خاطر نشان کرد: کلیه طرح‌های فرش‌ها توسط طراحان شرکت فرش آستان قدس رضوی و متناسب با اماکن متبرکه و سازه‌های حرم مطهر طراحی می‌شود که از جمله این متناسب‌سازی می‌توان به فرش بافته شده برای قسمت زیرین سقاخانه در داخل رواق دارالحجه اشاره کرد که هم نقش سقف طراحی شده است.
باغشنی با بیان این که در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی قرار داریم برنامه‌های اصلی این شرکت برای آینده را، حفظ اشتغال، تامین فرش‌های حرم با بهترین کیفیت و همچنین ارائه خدمات در تمامی اماکن متبرکه وابسته به آستان قدس رضوی دانست.
وی افزود: شرکت فرش آستان قدس رضوی به منظور تامین فرش‌های مورد نیاز اماکن متبرکه حرم مطهر حضرت رضا(ع) و سایر ادارات و اماکن وابسته در سال 1361 بنا به دستور مقام منیع تولیت عظمای آستان قدس رضوی تاسیس و در سال 1363 به بهره‌برداری رسید.

نظر شما :