خانه‌تکانی و آمار تکراری شکستگی،مسمومیت و دزدی فرش‌ها

۱۹ اسفند ۱۳۹۱ | ۱۶:۴۶ کد : ۵۶۵۱
تعداد بازدید:۴۳۲
سقوط از بلندی و سر خوردن بر روی کف، کمردرد‌، مسمومیت با مواد شیمیایی و شوینده و حساسیت‌های پوستی و چشمی از عمده ترین دلایل تماس شهروندان با اورژانس در کل سال به خصوص ایام خانه تکانی نوروز است.
خانه‌تکانی و آمار تکراری شکستگی،مسمومیت و دزدی فرش‌ها
به گزارش نامه، روزهای آخر سال آمار شکستی به خاطر افتادن از روی چارپایه و کمردرد به دلیل جابجایی چیزهای سنگین بیشتر از روزهای دیگر می‌شود. این است که باید خانواده‌ها در این روزها بی‌گدار به آب نزنند و در آستانه سالی نو با دردی نو مواجه باشند.

اینجاست که کارشناسان معتقدند اگر قرار است شستن دیوارهای خانه از درپوش ایمنی برق استقاده نکنیم یا نردبان لق‌لقوی کنار خانه را تعمیر نکنیم همان بهتر که خانه‌ را نتکانیم؛ چون ممکن است با پای شکسته برویم برای پذیرایی از مهمانان.

پارسال 300 نفر به خاطر مسمومیت ناشی از مواد شوینده راهی بیمارستان شدند. مسمومیتی که 200 مورد آن مربوط به دو ماه آخر سال بود. اینجاست که به نظر می رسد اگر قرار است پرده‌ها و کف آشپزخانه را با بنزین بشویی بهتر است به جای خانه‌تکانی یه خبری از آتش‌نشانی سر محل بگیری. چه‌کاریه خانه‌تکانی؟

می‌گویید که کارگری را آورده‌ای برای نظافت؟ این کارگر محترم را از کجا می‌شناسید؟ اگر خدای‌ناکرده با پوشش کارگر قصد سرقت از خانه را داشت چه؟ فرش و پرده‌ها را داده‌اید به کارخانه‌ قالی‌شویی که بشوید برایتان؟ ولی شماره آن قالی‌شویی را از کجا پیدا کرده‌ای؟ تو روزنامه آگهی داده؟ خب این دلیلی است بر معتبر بودن کارخانه؟ اگر قرار است همین‌جوری قالی‌ها را هلو کنیم در گلوی آقا دزده که هیچ ولی اگر قصد چنین کاری نداریم بهتر است زنگ بزنیم و از اتحادیه پرس‌‌‌وجو کنیم ببینیم چنین کارخانه‌ای وجود خارجی دارد یا نه.

اگر با رعایت این موارد ایمنی که گفتیم، خانه را تمیز کنیم مسلما ارزش بیشتری دارد تا اینکه بخواهیم آخرسالی دردسرهای بیشتری به اوضاع زندگی خود وارد کنیم.

نظر شما :