رقابت 166 دانش آموز و دانشجو در هفتمین المپیاد فرش دستباف کشور

۱۹ اسفند ۱۳۹۱ | ۲۳:۲۱ کد : ۵۶۵۲
تعداد بازدید:۴۵۵
هفتمین المپیاد فرش دستباف کشور با شرکت 166 دانش آموز و دانشجو دختر و پسر از 14 استان کشور به مدت دو روز در کرمان برگزار شد.
رقابت 166 دانش آموز و دانشجو در هفتمین المپیاد فرش دستباف کشور
 
محمدباقر آقاعلیخانی ، رئیس مرکز ملی فرش ایران در حاشیه برگزاری این المپیاد در هنرستان دخترانه شهید مدرس شهر کرمان با اشاره به اینکه توسعه هر صنعتی نیازمند مباحث علمی است، گفت: در زمانی صنعت فرش کشور پس از صنعت نفت رتبه اول صادرات غیر نفتی را داشته است.

وی با بیان اینکه به دنبال احیای جایگاه واقعی این صنعت هستیم، هدف از برگزاری هفتمین المپیاد فرش دستباف کشور در استان کرمان را آشنایی هر چه بیشتر نسل جوان با این هنر عنوان کرد و افزود: در این زمینه فرهنگ سازی در جهت تشویق و ترغیب جوانان به سمت تهیه و تولید فرش دستباف ضروری است.

آقاعلیخانی با اشاره به اینکه این المپیاد امسال در فضایی مناسب تر و وسیع تر برگزار شد، خاطر نشان کرد: سنجش میزان علوم آموخته شده از سوی هنر جویان رشته فرش و آشنایی آنها با حوزه عملیاتی و کاربردی فرآیند تولید یک فرش دستباف از مهمترین اهداف برگزاری هفتمین المپیاد فرش دستباف کشور است.

گفتنی است: هفتمین المپیاد فرش دستباف کشور به همت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان و با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان و دانشگاه بین المللی شهید باهنر کرمان در گرایش های بافت، طراحی، رنگ رزی و مرمت در مقطع دانشجویی و در گرایش های بافت، طراحی و رنگ رزی در مقطع دانش آموزی به مدت دو روز در استان کرمان برگزار شد.

نظر شما :