مواد اولیه فرش در داخل تولید می‌شود

۲۰ اسفند ۱۳۹۱ | ۰۱:۱۴ کد : ۵۶۵۴
تعداد بازدید:۵۰۷
معاون برنامه‌ریزی استاندار کرمان گفت: فرش تنها کالایی است که تمام مواد اولیه آن در داخل کشور تولید می‌شود.
مواد اولیه فرش در داخل تولید می‌شود

محمد تکلوزاده بعد از ظهر امروز در آیین اختتامیه هفتمین المپیاد ملی فرش دستباف ایران در کرمان اظهار داشت: در برهه‌ای از زمان‌، ایران را به واسطه ‌فرش آن می‌شناختند.

وی ادامه داد: زمانی فرش ایران آوازه بلندی در دنیا داشته و در برهه‌ای دچار رکود شد، اما در ابتدای انقلاب تلاش زیادی شد تا صنعت فرش ایران احیا شود که این موضوع تا حدودی موفقیت‌آمیز بود، اما رونق کافی را پیدا نکرد و طی سال‌های اخیر تلاش ویژه‌ای شده است.

تکلوزاده خاطر نشان کرد: امروزه حضور فرش ایران در همه نقاط دنیا به عنوان سفیر کشور در آن جا است، مزایای‌ صنعت هنری فرش این است که‌ تنها کالای کشور‌ است که تمام مواد اولیه آن در داخل ‌تولید می‌شود و بیش از 80 درصد ارزش افزوده در مواد اولیه ایجاد می‌کند.

وی با اشاره به اینکه صنعت فرش موجب اشتغالزایی در کشور می‌شود، تصریح کرد: صنعت فرش کاهش بیکاری را‌ در کشور به همراه دارد و به دلیل درآمدزایی بالا موجب افزایش سطح رفاه اجتماعی افراد می‌شود.  

تکلوزاده افزود: فرش محصول صادراتی است که حوزه جانبی دارد که ارزآوری خوبی برای کشور می‌شود و موجب ترویج فرهنگ اسلامی ایرانی است و هر فرش به همراه زیبایی و هنر فرهنگ ایران و اسلام را مطرح کند.

وی بیان داشت: ارتقای فرهنگی و هنر صنعت فرش‌، ارائه تسهیلات و ایجاد انگیزه برای جوانان برای گرایش به این سمت مهم است.


نظر شما :