افزایش سهم بافنده از سیاست‌های مرکز ملی فرش است

۲۰ اسفند ۱۳۹۱ | ۰۱:۱۷ کد : ۵۶۵۵
تعداد بازدید:۵۱۲
رئیس مرکز ملی فرش ایران گفت: افزایش سهم بافنده از حوزه فرش یکی از مهم‌ترین سیاست‌های موردنظر این مرکز به شمار می‌رود.
افزایش سهم بافنده از سیاست‌های مرکز ملی فرش است

محمدباقر آقاعلیخانی ظهر امروز در آیین اختتامیه هفتمین المپیاد ملی فرش دستباف در کرمان‌ با اشاره به اینکه حوزه فرش کشور درآمد بالایی دارد، اظهار داشت: باید با مدیریت صحیح سهم هر یک از دست‌اندرکاران این حوزه پرداخت شود.

رئیس مرکز ملی فرش ایران ادامه داد: افزایش سهم بافنده از حوزه فرش یکی از مهم‌ترین سیاست‌های موردنظر این مرکز به شمار می‌رود.

آقا‌علیخانی خاطر نشان کرد: ‌فرش تنها کالایی است که ایران در دنیا به انحصار خود درآورده است.

وی با اشاره به اینکه ایجاد تحول در ‌صنعت فرش کشور لازم است، تصریح کرد: باید در مسیر تحول در حوزه صنعت فرش دستباف با توجه به سنت‌های گذشته، نسبت به کیفیت فرش نیز توجه لازم وجود داشته باشد.

آقاعلیخانی افزود: باید فرآیند تولید و تأمین مواد اولیه، بازار و نمود در بازار فرش اصلاح شود و زمانی که صحبت استفاده از تکنولوژی در صنعت فرش مطرح می‌شود، اصلاح فرآیندها با تأکید بر حفظ اصالت فرش ایرانی مورد توجه قرار دارد.

رئیس مرکز ملی فرش ایران با اشاره به اینکه ‌ممکن است در مسیر ایجاد تحول در صنعت فرش، مقاومت‌هایی نیز ایجاد شود، تصریح کرد:‌ باید با همت بلند در برابر آنها به حرکت خود ادامه دهیم.

وی عنوان کرد: اختراع چله هوشمند در کشور در آسان‌سازی، خواندن نقشه و تأمین نخ نقش دارد و ضربه‌ای به نحوه گره زدن که شاخص اصلی فرش ایران است؛ وارد نمی‌کند.

آقاعلیخانی با اشاره به اینکه‌ با حفظ کیفیت فرش کشور باید ارزش‌های افزوده این حوزه را افزایش داد، افزود:‌ باید در بازار نیز بر‌ اساس نیاز و سلیقه علاقمندان حضور یافت.

وی با اشاره به اینکه حوزه تجاری فرش در معرض تهدید است،‌ خاطر نشان کرد: باید با تولیدات مختلف فرش علاوه بر معرفی و شناساندن این هنر اصیل ایرانی، جایگاه خود را در دنیا ارتقا دهیم.

رئیس مرکز ملی فرش ایران گفت: هنر فرش باید در جامعه هر چه بیشتر تبلیغ شود و بخش عمده‌ای از این اطلاع‌رسانی بر عهده رسانه‌ها، دست‌اندرکاران صنعت فرش و ذینفعان این حوزه است.

آقاعلیخانی در پایان با اشاره به اینکه تلاش برای ثبت مالکیت معنوی فرش ایران آغاز شده است، اذعان داشت: تاکنون شش برند فرش ایران در مرکز مالکیت معنوی جهان به ثبت رسیده‌ و مدیریت ثبت مالکیت معنوی در مجموعه مرکز ملی فرش ایران ایجاد شده و اقدامات لازم در این زمینه در دست انجام است.


نظر شما :