فارغ‌التحصیلی سالانه 300 دانش‌آموز کرمانی در رشته فرش‌

۲۰ اسفند ۱۳۹۱ | ۰۱:۱۹ کد : ۵۶۵۶
تعداد بازدید:۴۷۱
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: هر سال 300 هنرآموز رشته فرش در دوره متوسطه در استان کرمان فارغ‌التحصیل می‌شوند.
فارغ‌التحصیلی سالانه 300 دانش‌آموز کرمانی در رشته فرش‌

ابراهیم شیخ‌بهایی‌ ظهر امروز در آیین اختتامیه هفتمین المپیاد ملی فرش دستباف ایران اظهار داشت: آموزش و پرورش در مجموع 34.3 درصد استان را زیر پوشش رشته فرش قرار داده که در صورت حمایت مسئولان می‌توان این پوشش را به 100 درصد افزایش داد.

وی افزود: هر سال 300 هنرآموز رشته فرش در دوره متوسطه در استان کرمان درس خود را به پایان می‌رسانند و برای ورود به بازار کار و آموزش عالی آماده می‌شوند.

شیخ‌بهایی با اشاره به اینکه فرش دستباف و رشته تحصیلی مرتبط با آن سرشار از هنر و زیبایی است، تصریح کرد: هنر در مکتب و نظام ما جایگاه ویژه دارد.

وی بیان داشت: آموزش و پرورش در راستای تقویت جایگاه فرش و رساندن آن به جایگاه اصلی خود در اقتصاد می‌تواند نقش بسیار مهمی را ایفا کند و آموزش و پرورش بهترین مکان برای سرمایه‌گذاری در حوزه فرش است.

‌مرتضی لطفی‌افشار دبیر هفتمین المپیاد ملی فرش دستباف ایران نیز اظهار داشت: مرحله استانی این المپیاد در ماه‌های دی و بهمن سال جاری در 13 استان کشور برگزار شد که در نهایت 88 دانشجو و 60 دانش‌آموز منتخب به مرحله کشوری راه یافتند.

وی تصریح کرد:‌ 148 دانشجو و دانش‌آموز شامل 129 زن و 19 مرد در مرحله کشوری المپیاد ملی فرش دستباف ایران شرکت کردند.

لطفی‌افشار عنوان کرد: دانشجویان در چهار گرایش رنگرزی، بافت، مرمت و طراحی و دانش‌آموزان در سه گرایش طراحی، بافت و رنگرزی با یکدیگر رقابت کردند. 

وی با اشاره به اینکه 16 ‌داور کارهای هنری دانش‌آموزان و دانشجویان شرکت کننده در هفتمین المپیاد ملی فرش دستباف ایران را داوری کردند، افزود: همچنین شش ناظر مسئولیت نظارت بر کارهای هنری این المپیاد را بر عهده داشتند.

لطفی‌افشار تصریح کرد: ‌راه یافتگان به مرحله کشوری المپیاد ملی فرش دستباف 15 و 16 اسفند ماه در کرمان با یکدیگر به رقابت پرداختند.

به گزارش فارس، هفتمین المپیاد ملی فرش دستباف ایران 15 تا 17 اسفند ماه جاری در کرمان برگزار شد.


نظر شما :