راهاندازی بورس فرش گامی جهانی در این عرصه است
مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: راهاندازی بورس فرش با مرکزیت جمهوری اسلامی گامی جهانی در این عرصه به شمار میرود.
به گزارش خبرگزاری مهر، محمد عابدینژاد در خصوص فرش دستباف کرمان اظهار داشت: برای فرش باید جهانی فکر کرد و در این راستا با راهاندازی بورس فرش به منظور تعیین قیمت و کیفیت، نقش اصلی را ایفا کنیم.
وی افزود: شکلدهی بورس فرش کار بزرگی است و حق بحث فرش را در کشورمان استیفا کردهایم و باید در این زمینه تغییر استراتژی و سیاستگذاریها را ارتقا دهیم.
عابدینژاد ابراز داشت: باید در حوزه سیاستگذاری کلان با روشهای پیشنهادی جایگاه خود را ارتقا دهیم و یکی از جایگاههای اساسی بحث بافنده است، بافنده ما از نرخ ملی و بینالمللی قالی تولیدی خود خبر ندارد و این نقطه آغاز انحرافی است که ظلم ناخواستهای به بافنده انجام میشود.
مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان بیان داشت: اگر مرکز بورس فرش را شکل دهیم، شکلی از ارتباط دو طرفه بافنده و فروشنده را ایجاد کردهایم.
عابدینژاد با اشاره به اینکه زمانی اسم بافنده به میان آورده میشود، تصور غلطی از آن صورت میگیرد، گفت: همه فکر میکنند بافنده فرش زندگی بخور و نمیری دارد و در فقر به سر میبرد به نظر من این نوع تحقیر فرهنگی است و نیاز به ارتقای فرهنگی در این زمینه داریم.
وی تصریح کرد: تجار فرش در ارتقای سطح زندگی بافندگان فرش مدیون و مسئول هستند، در دنیای امروز سیاستهای تجاری برد برد است، زمانی که حلقه تاجر و بافنده آن برد برد باشد، این محصول ماندنی است و باید به حلقهها به طور یکسان رسیدگی کرد.
عابدینژاد با اشاره به اینکه توسعه و پیشرفت در اقتصاد مشروط به متوازن بودن است، گفت:کسی نمیتواند در تجارت فرش موفق باشد و به بافندگی توجه نکند.
وی بیان داشت: پیشنهاد داریم بافندگان فرش کد ملی خود را در انتهای بافت ببافند و سازمان ملی فرش به صورت طرح و یا لایحه آن را مطرح کند و به صورت قانون درآورد و مصرف کننده نهایی مکلف باشد مانند دیگر کالا ارزش افزوده آن را به حساب بافنده واریز کند.
عابدینژاد عنوان کرد: ما به لحاظ فرهنگی و ظرفیت نیروی انسان دارای جایگاه بالای در فرش هستیم و کشورهای توسعه یافته و غربی و اروپایی به آسانی نمیتوانند با ما به رقابت بپردازند، باید از این جایگاه صیانت کنیم.
مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان افزود: محصول قالی برخاسته از ظرفیت انسانی یک ملت است و با تکنولوژی نمیتوان جای آن را گرفت.
وی گفت: یکی از پیشنهادات من این است که برای اینکه جایگاه قالی را ارتقا داده و آن را فراگیر کنیم در قالب تفاهمنامه ملی این دو ساختار برای اوقات فراغت دانشآموزان به صورت عمومی بسط و گسترش دهیم که پایه و اساس این محصول عمیقتر شکل گیرد.
عابدینژاد ابراز داشت: محصولی که به فرهنگ ما وابسته است و نشان تجاری آن را کسی نمیتواند به راحتی حک کند، باید راهکارهای ارتقای آن را ایجاد کنیم.
وی افزود: شکلدهی بورس فرش کار بزرگی است و حق بحث فرش را در کشورمان استیفا کردهایم و باید در این زمینه تغییر استراتژی و سیاستگذاریها را ارتقا دهیم.
عابدینژاد ابراز داشت: باید در حوزه سیاستگذاری کلان با روشهای پیشنهادی جایگاه خود را ارتقا دهیم و یکی از جایگاههای اساسی بحث بافنده است، بافنده ما از نرخ ملی و بینالمللی قالی تولیدی خود خبر ندارد و این نقطه آغاز انحرافی است که ظلم ناخواستهای به بافنده انجام میشود.
مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان بیان داشت: اگر مرکز بورس فرش را شکل دهیم، شکلی از ارتباط دو طرفه بافنده و فروشنده را ایجاد کردهایم.
عابدینژاد با اشاره به اینکه زمانی اسم بافنده به میان آورده میشود، تصور غلطی از آن صورت میگیرد، گفت: همه فکر میکنند بافنده فرش زندگی بخور و نمیری دارد و در فقر به سر میبرد به نظر من این نوع تحقیر فرهنگی است و نیاز به ارتقای فرهنگی در این زمینه داریم.
وی تصریح کرد: تجار فرش در ارتقای سطح زندگی بافندگان فرش مدیون و مسئول هستند، در دنیای امروز سیاستهای تجاری برد برد است، زمانی که حلقه تاجر و بافنده آن برد برد باشد، این محصول ماندنی است و باید به حلقهها به طور یکسان رسیدگی کرد.
عابدینژاد با اشاره به اینکه توسعه و پیشرفت در اقتصاد مشروط به متوازن بودن است، گفت:کسی نمیتواند در تجارت فرش موفق باشد و به بافندگی توجه نکند.
وی بیان داشت: پیشنهاد داریم بافندگان فرش کد ملی خود را در انتهای بافت ببافند و سازمان ملی فرش به صورت طرح و یا لایحه آن را مطرح کند و به صورت قانون درآورد و مصرف کننده نهایی مکلف باشد مانند دیگر کالا ارزش افزوده آن را به حساب بافنده واریز کند.
عابدینژاد عنوان کرد: ما به لحاظ فرهنگی و ظرفیت نیروی انسان دارای جایگاه بالای در فرش هستیم و کشورهای توسعه یافته و غربی و اروپایی به آسانی نمیتوانند با ما به رقابت بپردازند، باید از این جایگاه صیانت کنیم.
مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان افزود: محصول قالی برخاسته از ظرفیت انسانی یک ملت است و با تکنولوژی نمیتوان جای آن را گرفت.
وی گفت: یکی از پیشنهادات من این است که برای اینکه جایگاه قالی را ارتقا داده و آن را فراگیر کنیم در قالب تفاهمنامه ملی این دو ساختار برای اوقات فراغت دانشآموزان به صورت عمومی بسط و گسترش دهیم که پایه و اساس این محصول عمیقتر شکل گیرد.
عابدینژاد ابراز داشت: محصولی که به فرهنگ ما وابسته است و نشان تجاری آن را کسی نمیتواند به راحتی حک کند، باید راهکارهای ارتقای آن را ایجاد کنیم.
نظر شما :