آیین رونمایی از تابلو فرش تاریخ و مفاخر آذربایجان در تبریز

۲۱ اسفند ۱۳۹۱ | ۱۴:۳۷ کد : ۵۶۷۰
تعداد بازدید:۶۵۴
تبریز - رییس کمیسیون گردشگری شورای اسلامی شهر تبریز گفت: هنر، صنعت فرش ریشه در تاریخ و فرهنگ اصیل و غنی تبریز و آذربایجان دارد.
آیین رونمایی از تابلو فرش تاریخ و مفاخر آذربایجان در تبریز
به گزارش خبرنگار ایرنا، ˈبهروز خاماچیˈ عصر یکشنبه در آیین رونمایی از تابلوفرش مفاخر و تاریخ آذربایجان در تبریز افزود: تبریز تنها شهر ایران است که بافت فرش در آن مبتنی بر نقشه و اصول فنی این هنر بوده و آثار متعددی از هنر، صنعت فرش این شهر و آذربایجان در اقصی نقاط ایران و جهان وجود دارد.

وی اظهار کرد: هنر قالی و فرش تبریز پیشینه ای به بلندای تاریخ دارد و باید به این رشته هنری و اصیل ایرانی بیشتر بها داده شود.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز نیز گفت: فعالیت‌های شهرداری و شورا با همکاری دیگر دستگاه‌ها جایگاه این شهر و استان را در صنعت گردشگری کشور ارتقا داده و همه ساله تعداد بسیاری از گردشگران خارجی و داخلی با سفر به آذربایجان شرقی از مکان های دیدنی و زیبای آن بهره می برند.

ˈرسول درسخوانˈ با اشاره به اینکه شورای اسلامی شهر تبریز تنها شورای دارای کمیسیون میراث فرهنگی و گردشگری در کشور است، اظهار کرد: نام، شان و تاریخ تبریز و آذربایجان به واسطه وجود مفاخر و مشاهیر متعدد و نام‌آور و در کنار آن پیشتازی این خطه در تمام تحولات تاریخ ایران اسلامی بر کسی پوشیده نیست.

وی با بیان اینکه صنعت گردشگری در زمان حاضر به عنوان مهمترین صنعت یاد می شود، تاکید کرد: تمام مسوولان و دست اندرکاران باید برای جذب بیشتر گردشگر و مسافر به تبریز تلاش کنند.

نظر شما :