شهردار: ایجاد موزه فرش گام نخست در پاسداشت هنر، صنعت فرش تبریز است

۲۱ اسفند ۱۳۹۱ | ۱۴:۴۳ کد : ۵۶۷۱
تعداد بازدید:۵۰۲
علیرضا نوین: اگرچه موزه بزرگ فرش آذربایجان در دست احداث و آماده‌سازی است، با این حال شهرداری تبریز با راه‌اندازی تالار بزرگ فرش در دل موزه شهرداری گام نخست را در چارچوب توجه به این هنر اصیل و قدیمی برداشت.
شهردار: ایجاد موزه فرش گام نخست در پاسداشت هنر، صنعت فرش تبریز است
به گزارش خبرنگار ایرنا، ˈعلیرضا نوینˈ روز یکشنبه در آیین رونمایی از تابلوفرش تاریخ و مفاخر آذربایجان در تبریز افزود: اگرچه موزه بزرگ فرش آذربایجان در دست احداث و آماده‌سازی است، با این حال شهرداری تبریز با راه‌اندازی تالار بزرگ فرش در دل موزه شهرداری گام نخست را در چارچوب توجه به این هنر اصیل و قدیمی برداشت.

وی با اشاره به مشخصات و ویژگی‌های این تابلوفرش ادامه داد: تابلوفرش تاریخ و مفاخر آذربایجان در 22 مترمربع، سه تن وزن و با رج‌شمار 50 با 30 درصد ابریشم و 70 درصد پشم، در مدت 16ماه بافته شده و برای بافت آن 360 رنگ و 11میلیون گره به کار رفته است.

نوین با بیان اینکه متاسفانه برخی فرش های دست بافت و قدیمی تبریز در موزه ویکتوریا و آلبرت نگهداری می شوند تاکید کرد: مسوولان باید در این خصوص توجه جدی داشته باشند.

وی ادامه داد: در آذربایجان شرقی سه هزار نفر در هنر، صنعت فرش مشغول بوده و امرار معاش می کنند و باید از این اقشار حمایت های جدی به عمل آید.

نظر شما :