تارنمای روسی: ایران بازیگر مهم بازار جهانی فرش است

۲۱ اسفند ۱۳۹۱ | ۱۴:۴۷ کد : ۵۶۷۲
تعداد بازدید:۶۲۱
مسکو - تارنمای روسی ˈاسلام نیوزˈ روز یکشنبه در گزارشی با اشاره به کیفیت بالای فرش های صادراتی ایران و حضور این کالای نفیس در نقاط مختلف جهان اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران از جایگاه مهمی در بازار فرش جهان برخوردار است.
تارنمای روسی: ایران بازیگر مهم بازار جهانی فرش است
 
 به گزارش ایرنا، در گزارش تارنمای روسی روز یکشنبه آمده است: فرش های ایران از کیفیت بسیار بالایی برخوردار می باشند و از این لحاظ کالای هنری ارزشمند محسوب می شوند.
در این گزارش گفته شده است: فرش ایران 25 درصد بازار جهانی را در اختیار دارد و محدوده جغرافیایی صادرات آن نقاط مختلف جهان را در برمی گیرد.

در گزارش تارنمای ˈاسلام نیوزˈ یادآوری شده است: ایران سالانه بطور میانگین 5 میلیون مترمربع فرش تولید می کند که 80 درصد آن به خارج صادر می شود.

در ادامه این گزارش به نقل از ˈمحمد باقر علیخانیˈ رییس مرکز ملی فرش ایران گفته شد: ایران در 11 ماه نخست سال جاری شمسی بیش از 400 میلیون دلار فرش به کشورهای مختلف صادر کرد.

در حال حاضر کشورهای اروپایی و آسیایی خریداران عمده فرش های ایرانی می باشند و در این بازارها، فرش های تولید شده در ایران از محبوبیت و تقاضای فراوانی برخوردار می باشند.

به گزارش تارنمای روسی، چین، هند و پاکستان رقبای اصلی فرش ایران در سطح جهانی محسوب می شوند اما کیفیت فرش های تولید شده در این کشورها از فرش ایرانی به مراتب پایین تر است.

در ادامه این گزارش گفته شد: در ایران 8 میلیون نفر در صنعت فرش بافی مشغول هستند که حدود 10 درصد جمعیت این کشور را تشکیل می دهند.

نظر شما :