2 هزار متر فرش دستبافت روستایی در قم بافته شد

۱۷ فروردین ۱۳۹۲ | ۱۴:۱۷ کد : ۵۶۸۷
تعداد بازدید:۸۴۸
قم - خبرگزاری مهر: مدیر عامل اتحادیه تعاونی‌های فرش دستبافت روستایی استان قم با اشاره به تولید 2 هزار متر مربع فرش دستبافت روستایی طی یک سال گذشته در قم از صادرکردن 500 متر مربع فرش به ارزش هشت میلیارد ریال به کشورهای خارجی خبر داد.
2 هزار متر فرش دستبافت روستایی در قم بافته شد

مجید اخوان در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: در سال گذشته 2 هزار متر مربع فرش دستبافت روستایی در قم تولید شد که 500 متر مربع از آن به ارزش هشت میلیارد ریال به کشورهای خارجی صادر شد.

وی با اشاره به نزولی بودن تولید فرش روستایی به دلیل وجود رقبای خارجی بیان داشت: کشور چین یکی از رقبای بزرگ در این زمینه است که به دلیل نداشتن مشکل تحریم و فشارهای اقتصادی توانسته با به کارگیری برندهای ایرانی و نیروهای مورد نیاز بازار فرش دستبافت را به دست گیرد.

مدیر عامل اتحادیه تعاونی‌های فرش دستبافت روستایی قم کیفیت و رج شمار فرش‌ها را در قیمت آن موثر دانسته و ابراز داشت: فرش ابریشم متری پنج الی هشت میلیون تومان و فرش پشم و کرک نیز از یک و نیم الی 2 میلیون تومان نوسان داشته است.

وی افزود: فرش‌های دستبافت روستایی در سازه‌های مختلف از جمله پشتی، زرنیم، زرچرک، 6 متری، 9 متری، پرده ای و کناره تولید می‌شود.

اخوان تصریح کرد: فرش‌های بافته شده در طرح‌های مختلف از جمله لچک، ترنج، خشتی، درختی بوده و کرم، سرمه‌ای و لاکی بیشترین رنگ به کار برده شده در آن بوده است.

عضویت پنج هزار نفر در تعاونی های روستایی

وی در پایان یادآور شد: هفت شرکت تعاونی روستایی در قم از جمله کهک، دستجرد، جلستان، جعفریه، قمرود، قاهان، قنوات و بخش مرکزی (گلبافت) وجود دارد که پنج هزار نفر عضویت دارند اما فقط 25 درصد از آنها فعال هستند.


نظر شما :