آرشیو اخبار

بازار فرش سود آور است

رئیس انجمن علمی فرش ایران خرید فرش دستباف را یک سرمایه‌گذاری مطمئن در بازار دانست و گفت: دولت باید امکانات خرید فرش دستباف را افزایش دهد.

ادامه مطلب
2 هزار متر فرش دستبافت روستایی در قم بافته شد

2 هزار متر فرش دستبافت روستایی در قم بافته شد

قم - خبرگزاری مهر: مدیر عامل اتحادیه تعاونی‌های فرش دستبافت روستایی استان قم با اشاره به تولید 2 هزار متر مربع فرش دستبافت روستایی طی یک سال گذشته در قم از صادرکردن 500 متر مربع فرش به ارزش هشت میلیارد ریال به کشورهای خارجی خبر داد.

ادامه مطلب

همایش فرش و صنایع دستی در شهر فرخ شهر برگزار می شود

دبیر همایش فرش و صنایع دستی فرخ شهر از برگزاری همایش فرش و صنایع دستی فرخ شهر در روز20 اردیبهشت ماه سالجاری در استان چهارمحال و بختیاری خبر داد. پریسا شفیعی در گفتگو با خبرنگار مهراظهار داشت: همایش فرش و صنایع دستی فرخ شهر20 اردیبهشت ماه در شهر فرخ شهر از توابع استان چهارمحال و بختیاری برگزار می شود.وی تاکید کرد: آخرین روز مهلت ارسال مقاله ها برای شرکت در این همایش 18 فروردین ماه است.

ادامه مطلب
به مصرف‌کنندگان فرش دستباف وام داده شود

به مصرف‌کنندگان فرش دستباف وام داده شود

دکتر سید جلال الدین بصام در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ضمن اعلام این مطلب گفت: در حقیقت بهتر است که به جای دادن وام به تولیدکنندگان به مصرف‌کنندگان وام داده شود، این کار موجب می‌شود که مصرف‌کنندگان داخلی به خرید فرش دستباف راغب شوند، در عین حال، با افزایش خرید فرش دستباف، تولیدکننده نیز خواهد توانست نقدینگی لازم را با فروش نقدی فرش دستباف بدست آورد؛ پس در نهایت با این کار، به تولیدکننده نیز کمک خواهد شد.

ادامه مطلب

مسابقه طرح و نقشه فرش دستبافت در شرق کشور برگزار می شود

استانهای خراسان رضوی ، گلستان ، خراسان جنوبی و خراسان شمالی سازمان صنعت ، معدن و تجارت خراسان رضوی به عنوان استان معین شرق کشور با حمایت مرکز ملی فرش ایران و بمنظور حفظ و ارتقاء توانمندیهای فرش دستباف ایرانی ،همچنین ایجاد انگیزه و زمینه خلاقیت و نوآوری بین هنرمندان طرح و نقشه به عنوان مهمترین عامل تاثیر گذار در ارزش افزودهفرش دستباف ، مسابقه طرح و نقشه ویژه استانهای شرق کشور برگزار می نماید.

ادامه مطلب